
PAGUNEMAN SUNDA
PAGUNEMAN SUNDA
Assalamualaikum wr wb
Terimakasih sudah berkunjung ke halaman blog ini.
Selamat datang di bahasasunda.id. Perkenalkan blog ini berisi materi-materi pelajaran bahasa Sunda yang dikemas dalam media audio-visual untuk memberikan kesan belajar yang menyenangkan, mudah dipahami, dan memberikan banyak informasi baru kepada pengunjung.
Tidak hanya blog saja, bahasasunda.id pun memiliki youtube channel, yang berisi video-video edukasi mengenai pembelajaran bahasa Sunda. Kalian bisa kunjungi youtube channel dengan klik link di bawah ini.
www.youtube.com/c/bahasasundaidGemanakarnale
Jika ada pertanyaan seputar PAGUNEMAN SUNDA yang kurang dipahami, kalian bisa memberikan komentar, silahkan jangan ragu untuk mengisi kolom komentar di bawah.
Semoga dengan adanya blog ini bisa memberikan manfaat bagi kalian semua.
Selamat belajar PAGUNEMAN SUNDA.
PAGUNEMAN SUNDA
A. NYANGKEM PERKARA PAGUNEMAN SUNDA
Paguneman téh nya éta Kagiatan nyarita dua arah nu dilakukeun ku leuwih ti saurang pikeun ngungkabkeun rasa, pikiran, kahayang luyu jeung tujuan nu dicaritakeunana.
Dina maca paguneman téh urang kudu daria, sabab hal éta téh penting pisan ngarah maksud jeung tujuan kahayang urang bisa kaharti ku nu diajak nyarita.
Unsur-unsur paguneman :
1 Aya panyatur
2 Aya batur nyarita
3 Aya jejerna
Aturan-aturan nu kudu diperhatikeun dina nepikeun paguneman:
1 Kudu apal kana maksud nu dicaritakeun
2 Kudu sabar dina nyanghareupan nu nyarita
3 Ngajénan unggal pamadegan nu diasongkeun ku batur
4 Jujur, soméah, ulah nogéncang ( méré kasempetan nyarita ka nu lian )
Rupa-rupa paguneman :
1 Monolog nyaéta paguneman anu ditepikeun ku saurang palaku
2 Dialog nyaéta paguneman nu ditepikeun ku leuwih ti saurang palaku.
3 Prolog nyaéta paguneman nu ditepikeun di bagian bubuka 4 Epilog nyaéta paguneman nu ditepikeun di ahir carita.
Dina prak-prakan maca paguneman urang kudu merhatikeun sababaraha hal, nya éta :
1. Baca heula dina jero haté sing gemet méh kacangkem eusi éta paguneman
2. Perhatikeun tanda-tanda baca anu aya dina éta téks paguneman.
3. Bacakeun maké lentong nu merenah luyu jeung tanda baca nu aya.
B. CIRI-CIRI PAGUNEMAN ANU HADE
1. Aya pagunemanana
2. Palakuna leuwih ti saurang
3. Maké kalimah langsung
4. Dina maca pagunemanana kudu hadé lentongna
5. Pasemon anu daria
6. Lapal anu jelas
7. Volume sora kudu bedas
C. PAGUNEMAN SAPOPOE
Risma | : | “Gus, kumaha ari kelas Agus sami pelajaran basa sunda dipasihan pancen?” |
Agus | : | “Pancen anu mana téa, Ris?” |
Risma | : | “Éta dipiwarang nyarioskeun pangalaman waktu libur.” |
Tiara | : | “Muhun kelas abi oge sami dipiwarang.” |
Agus | : | “Oh, éta. Atos deui Agus mah.” |
Tiara | : | “Agus, basa libur téh kamana kitu?” |
Agus | : | “Agus mah ameng ka kampung Pulo.” |
Risma | : | “Nu dimana téa kitu, Gus?” |
Agus | : | “Eta nu di Lélés téa.” |
Tiara | : | “Muhun nya, Gus resep ameng ka dinya téh jaba aya carita sajarahna, sareng urang tiasa rarakitan di situ Cangkuang.” |
Risma | : | “Naha kumaha kitu di kampung pulo téh?” |
Agus | : | “Éta Ris, di kampung pulo mah masih mertahankeun adatna. Sakampung éta téh cenah ulah leuwih ti tujuh suhunan kitu ogé éta téh sareng masjid.” |
Risma | : | “Ari situ cangkuang?” |
Agus | : | “Tah lamun urang badé ka kampung pulo tiasa nyebrang ku rakit téa di situ Cangkuang sakalian urang rarakitan.” |
Risma | : | “Oh, Risma mah acan apal ka kampung pulo téh.” |
Tiara | : | “Enya atuh, Ris, meni resep ameng ka ditu téh.” |
Risma | : | “Risma mah nembé apal téh ka Situ Bagendit wéh nu di Banyuresmi téa, kapan didinya gé sami tiasa rarakitan.” |
Tiara | : | “Muhun Ris, kapan Situ Bagendit mah aya dongéng sasakalana téa.” |
Risma | : | “Muhun nya.” |
Agus | : | “Duanana ogé sami boh Situ Bagendit boh Situ Cangkuang kalébét objek wisata nu aya di kota Garut.” |
Risma | : | “Abong Risma mah kuper nya meni katinggaleun informasi téh.” |
Tiara | : | “Matakna gaul atuh!” |
Risma | : | “Nya atuh ayeuna mah badé gaul lamun Agus sareng Tiara ameng deui ajakan Risma, nya!” |
Agus + Tiara | : | “Siap.” |
Tiara | : | “Yu, ah tos bél urang ka kelas bilih kabujeng aya guru.” |
(Prasada Basa Pikeun Murid SMP/MTS Kelas VII, Penerbit Langen Sari, Medal Taun 2014, Kaca 15)
LATIHAN SOAL
- Saha waé anu paguneman di luhur?
- Hal-hal naon anu dipagunemkeunana?
Bagaimana??? Penjelasan mengenai materi di atas dapat dipahami dengan baik??? jika masih belum paham, kalian bisa memberikan pertanyaan dengan mengisi komentar di bawah atau bisa juga mengunjungi postingan mengenai PAGUNEMAN SUNDA lainnya atau langsung cari saja keyword materi yang kalian cari di bawah ini:
LINK KUMPULAN MATERI PAGUNEMAN SUNDA LENGKAP
https://bahasasunda.id/category/materi-pembelajaran/materi-paguneman-sunda-materi-pembelajaran/
LINK 15+ KUMPULAN CONTOH PAGUNEMAN SUNDA LENGKAP
https://bahasasunda.id/category/paguneman-sunda/
LINK 50+ KUMPULAN SOAL PAGUNEMAN SUNDA LENGKAP
https://bahasasunda.id/category/kumpulan-soal-basa-sunda/
Jika blog ini bisa memberikan banyak manfaat, jangan lupa untuk dukung blog ini dengan cara like, comment, dan share ke teman-teman kalian.
Jangan lupa untuk bergabung dalam group belajar bahasa Sunda husus siswa se-Jabar, dengan klik link di bawah ini:
WHATSAPP
TELEGRAM
LINE
FACEBOOK
INSTAGRAM
YOUTUBE
Mari kita sama-sama bangun blog ini supaya bisa lebih berkembang lagi dan memberikan banyak ilmu yang bermanfaat bagi kalian semua.
Terimakasih.
GOOGLE TRANSLATE
Perhatian! materi ini diterjemahkan oleh mesin penterjemah google translate tanpa adanya post editting, sehingga ketepatan dalam terjemahan masih buruk dan perlu dikembangkan lagi.
Tujuan dari fitur terjemahan ini untuk pengunjunga yang kesulitan memahami materi dan tidak sama sekali mengerti bahasa Sunda atau teman-teman pelajar dari luar Jawa Barat yang sedang belajar bahasa Sunda, fitur terjemahan ini bisa digunakan namun tidak 100% akurat, akan tetapi garis besarnya bisa diambil, daripada tidak mengerti samasekali.
Kedepanya mudah-mudahan admin punya waktu sehingga bisa mengoptimalkan fitur terjemahannya sendiri, dengan begitu pengunjung bisa mempelajari materi dalam bahasa Indonesia.
PERCAKAPAN SUNDA
A. DEFINISI PERCAKAPAN
Percakapan merupakan kegiatan berbicara dua arah yang dilakukan oleh lebih dari satu orang untuk mengungkapkan perasaan, pikiran, keinginannya sesuai dengan tujuan yang diceritakan. Dalam membaca percakapan ini kita harus daria, karena sangat penting agar maksud dan tujuan keinginan kita dapat dipahami oleh pembicara
Unsur-unsur percakapan:
1 Ada pembicara
2 lawan berbicara
3 Ada subjek
Aturan yang harus diperhatikan dalam menyampaikan percakapan:
1 Ingat tujuan yang dimaksudkan
2 Bersabarlah di depan pembicara
3 Hormati setiap pendapat yang diungkapkan oleh orang lain
4 Jujurlah, baik hati, jangan malu-malu (beri kesempatan pada orang lain untuk berbicara)
Berbagai percakapan:
1 Monolog adalah percakapan yang dibawakan oleh seorang aktor
2 Dialog adalah percakapan yang disampaikan oleh lebih dari satu aktor.
3 Prolog adalah percakapan yang disampaikan pada pendahuluan. 4 Epilog adalah percakapan yang disampaikan di akhir cerita.
Dalam praktek membaca percakapan perlu memperhatikan beberapa hal yaitu:
1. Bacalah dulu dalam hati yang hampir menggelitik isi percakapan
2. Perhatikan tanda baca dalam teks percakapan.
3. Membaca dengan menggunakan lenthong yang sesuai sesuai dengan tanda baca yang ada.
B. KARAKTERISTIK PERCAKAPAN YANG BAIK
1. Ada pembicaraan
2. Palakuna lebih dari satu
3. Gunakan kalimat langsung
4. Dalam percakapan membaca sebaiknya lentongna lebih baik
5. Perumpamaan tentang penabur
6. Lapar sudah jelas
7. Volume suara harus berbeda
