CONTOH CARPON SUNDA
CARITA PONDOK

CONTOH CARITA PONDOK SUNDA DAN UNSUR INTRINSIKNYA

CONTOH CARITA PONDOK SUNDA DAN UNSUR INTRINSIKNYA
CONTOH CARITA PONDOK SUNDA DAN UNSUR INTRINSIKNYA

CONTOH CARITA PONDOK SUNDA DAN UNSUR INTRINSIKNYA

Assalamualaikum wr wb
Terimakasih sudah berkunjung ke halaman blog ini.
Selamat datang di
bahasasunda.id. Perkenalkan blog ini berisi materi-materi pelajaran bahasa Sunda yang dikemas dalam media audio-visual untuk memberikan kesan belajar yang menyenangkan, mudah dipahami, dan memberikan banyak informasi baru kepada pengunjung.

Tidak hanya blog saja, bahasasunda.id pun memiliki youtube channel, yang berisi video-video edukasi mengenai pembelajaran bahasa Sunda. Kalian bisa kunjungi youtube channel dengan klik link di bawah ini.
www.youtube.com/c/bahasasundaidGemanakarnale

Jika ada pertanyaan seputar CONTOH CARITA PONDOK SUNDA DAN UNSUR INTRINSIKNYA yang kurang dipahami, kalian bisa memberikan komentar, silahkan jangan ragu untuk mengisi kolom komentar di bawah.

Semoga dengan adanya blog ini bisa memberikan manfaat bagi kalian semua.
Selamat belajar
CONTOH CARITA PONDOK SUNDA DAN UNSUR INTRINSIKNYA.

CONTOH CARITA PONDOK SUNDA DAN UNSUR INTRINSIKNYA
CONTOH CARITA PONDOK SUNDA DAN UNSUR INTRINSIKNYA

CONTOH CARITA PONDOK SUNDA DAN UNSUR INTRINSIKNYA

Kuburan
(Trisna Mansur)

Kajurung ku tos tilu dinten teu kararaban sangu, Aki Uki ngulampreng ka bumi Dén Haji Darmawan, teu tebih ti rorompokna. Pribumi kasampak nuju aya di tengah bumi, ngabaheuhay mayunan méja alit.

“Kaleresan, Ki! Nyi Haji, cing sapiring deui ka dieu!” saurna. Teu lami golosor sangu ketan sapiring sareng kari hayam ngebul kénéh. Lajeng wé dihénggoy, teu mindoan dimanggakeun.

“Saban Aki ka dieu, kaleresan aya wéh tuangeun. Iraha kaleresan teu ayana, Dén?” saur Aki Uki bari ngalémétan réméh. Nu dialem akonakon
teu ngadangu. Kalah tumaros.

“Aya naon, Ki? Tambihan deui?”
“Tos cekap, Dén,” saur Aki Uki. “Biasa wé, Dén, Aki téh peryogi ku
padamelan. Da kedah neda geuning Aki téh yeuh!”
“Ki, kanggo neda nyaliraeun mah, ka dieu wé. Teu kedah barangdamel
sagala.”
“Sanés nampik kana pangangken, Radén. Aki mah hoyong kénging
ngésang wé.”
“Teu langkung Aki, upami kitu mah. Padamelan naon, nya? Euh, itu
wé, Ki, kuburan téa kali deui. Teu aya nu sanés deui mah!”
“Kutan?” saur Aki Uki héran.
“Kieu, Ki, riwayatna téh. Kapungkur waktos Aki ngali nu ngawitan,
éta téh saparantos abdi kénging katerangan ti hiji ustad yén urang téh
salamina kedah émut kana maot. Di antawisna nyadiakeun kuburan.
Lajeng abdi miwarang Aki ngali éta lombang.”
“Muhun, Dén. Nanging ku Adén éta lombang téh kedah disaeur
deui.”

“Leres, Ki. Dumasar katerangan ustad sanés deui. Saurna, kirang saé sasadiaan kuburan anggoeun nyalira. Jalaran, can tangtos tempatna pimaoteun téh. Boa di tempat nu tebih tina kuburan nu disayagikeun. Apan mubadir. Ayeuna, éta lombang téh kedah dikali deui, éta gé nurutkeun katerangan. Saur ustad nu katilu mah, teu sawios-wios urang sasadiaan lombang kanggo kuburan urang nyalira, sok sanaos engkéna teu kaanggo ku urang gé. Étang-étang midamel amal soléh wé kanggo nu sanés.”

Badé ngartos, badé henteu, Aki Uki pinasti mios ka pamakaman kulawarga Dén Haji, ngabantun pacul, linggis sareng singkup. Dibekelan cai sabotol sareng tedaeun, kénging Nyi Onih, réncang pribumi.

Di dinya téh tos seueur kuburan. Sadayana ditémbok, dilapisan keramik. Dina nisan handapeun samoja nu kembangna ngabarak, kaaos “Nyi Rd. Mayangsari”, “Rd. H. Mugni”, “Rd. Aom Tirtaningrat, S.H., M.B.A.”, “Rd. Ir. Suryaningbuana, M.Sc.”, Nyi Mas Soléhah”.

Dupi lombang nu diancokeun kanggo kuburan Rd. H. Darmawan, sisi palih wétan gédéngeun makam ibuna. Numutkeun pangemut Aki Uki, di dieu, jaganing géto, baris aya nisan nu dinamian “Rd. H. Darmawan”. Terah ménak nu kayungyun ku béréhanana. Adatna resep nulung ka nu butuh, nalang nu susah. Nanging duka iraha pupusna. Katingalna salirana jagjag waringkas kénéh. Kiat kénéh badminton mayunan nu anom, bari arang kawon.

Aki Uki ras kana dirina nyalira, jalmi cacah kuricakan. Tangtos kuburanana boro-boro nganggo nisan tina marmer kanggo nyerat nammina, moal ditémbok-témbok acan. Namina paling gé diserat dina tutunggul tina papan albasiah nu gancang séép dihakan rinyuh. Cétna tina tér sésa.

Barang badé prak ngulangkeun pacul, Aki Uki téh rada muringkak bulu punduk, margi kakuping sora incuing. Duka di palebah mana eunteupna. Tambih muriding, ditoél tiisna angin. Asa ditoél ramo mayit. Duka pédah salirana nuju rada panas tiris tilas sababaraha dinten ukur neda kulub hui sareng sampeu. Atanapi pédah ku perbawa kaayaan di pamakaman nu teu aya réncang, keueung.

Waktos ngali nu ngawitan mah dugi ka aya samingguna. Taneuh teuas kénéh. Ayeuna mah rada béar. Pacul tiasa mebes dipancongkeun téh.

Mung tanaga teu aya pisan. Nembé sakecruk dua kecruk tos capé. Namung Aki Uki gaduh tékad gilig pisan. Kedah bérés bada lohor. Badé mintonkeun ka Dén Haji, yén dirina, Si Tarjuki, nu keur ngorana bisa maratkeun macul sakotak dina sabedug téh, ayeuna bedas kénéh. Atuh capé téh teu diraos. Bes linggis, kecruk pacul. Sodok singkup. Silih genti. Cikaringetna luut-léét maseuhan sakujur salirana lir nu dibanjur baé. Untung ngabantun bekel. Unggal lirén, unggal belewek opieun, sareng regot cai. Nanging tanaga asa teu nambihan.

Taneuh nu dikeduk beuki luhur, lombang beuki jero. Tanaga kedah tambih ageung supados taneuh nu dikaluhurkeun teu urug deui ka handap. Ku dikeureuyeuh mah, panyaeuran dina lombang téh kakeduk sadayana. Orokaya tanaga teu nyésa pisan. Aki Uki ngaraos lungsé, dugi ka teu tiasa hanjat gé. Nya reureuh bari ngumpulkeun deui tanaga. Ngalungsar dina lombang. Nyarandé kana taneuh beulah kalér. Ni’mat padamelan tiasa réngsé. Di luhur angin ngahiliwir, ngoyagkeun dangdaunan. Incuing angger disada. Asa dipépéndé, reup wéh Aki Uki kulem kapulesan.

Bada lohor Nyi Onih nganteuran ka kuburan. Luak-lieuk teu katingal Aki Uki. Barang nempo kana lombang, puguh wé reuwas kacida. Katingal Aki Uki ngajoprak nyangirah ngalér. Disidik-sidik tétéla teu
ngarénghap.

Dén Haji Darmawan teu seueur nimbang itu ieu. Layon Aki Uki dipulasara sapertos kulawargana nyalira. Malih dikurebkeunana gé dina lombang nu dicawiskeun kanggo kuburan salirana. Malih tos diniatan, sabada natusna, kuburan Aki Uki téh badé ditémbok dilapisan keramik. Nisanna tina marmer dipahat nami “Radén Tarjuki, M.Si. bin Radén Anu. Lahir ping sakitu. Wafat ping sakitu”.

(BUKU BASA SUNDA URANG SMA KELAS 11)

LATIHAN

  1. Soal naon anu jadi jejer caita di luhur téh? Rumuskeun dina sakalimah!
  2. Pasipatan tokoh Radén Darmawan dina carpon di luhur téh rada mahiwal. Pék terangkeun, jalma kumaha Radén Darmawan téh?
  3. Mimitina Aki Uki téh disina ngali kuburan. Tapi éta kuburan tuluy disaeur deui. Sanggeus kitu, bet kudu dikali deui. Naon sababna bisa kitu?
  4. Ku naon Aki Uki nganjang ka Radén Darmawan? Ku naon deuih Radén Darmawan ahirna nitah Aki Uki ngali deui kuburan? Ku naon Aki Uki getol pisan ngali kuburan, sarta ku naon manéhna asa béak tanaga? Kumaha ahirna lalakon Aki Uki téh?
  5. Aya henteu hubungan prinsip Radén Darmawan dina soal nyadiakeun lombang kuburan jeung dikurebkeunana Aki Uki di éta lombang?
  6. Carita pondok di luhur téh galurna nuturkeun ka mana Aki Uki indit. Sebutkeun sawatara tempat anu disebut-sebut dina carita di luhur!
  7. Ku saha lalakon di luhur téh dicaritakeunana?
  8. Kumaha pamadegan hidep kana sikep Radén Darmawan anu nyadiakeun lombang kuburan ancoeun anjeunna dipaké keur ngurebkeun layon Aki Uki? Cindekkeun, amanat naon anu hayang ditepikeun ngaliwatan carita di luhur téh?

UNSUR CARITA PONDOK KUBURAN

a. Soal naon anu jadi jejer caita di luhur téh?
Pertanyaan tadi téh tujuanana pikeun manggihan téma carita. Téma téh poko atawa galeuh carita nu ngajiwaan carita ti awal nepi ka ahir. Nu sok kapanggih dina carpon Sunda mah di antarana téma-téma sabudeureun masalah kulawarga, masalah sosial, kaagamaan, atawa masalah pendidikan. Dina carita “Kuburan” témana téh masalah sosial. Nyaritakeun dua jalma anu hirup jeung nasibna ganjor pisan, nu hiji terah ménak (Radén Darmawan) nu hiji deui jalma leutik tur masakat (Aki Tarjuki). Tapi, hubungan antara duanana téh henteu aya jarak, éstuning layeut picontoeun. Utamana dina soal silih tulungan. Béda jeung stéréotif hubungan menak jeung cacah dina carita baheula anu sakapeung anggang pisan.

b. Pasipatan tokoh Radén Darmawan dina carpon di luhur téh rada mahiwal. Pék terangkeun, jalma kumaha Radén Darmawan téh? Ari Aki Uki jalma nu kumaha?
Ieu pertanyaan bisa dipaké keur ngajawab saha baé anu jadi palaku carita jeung kumaha pasipatananana. Palaku nyaéta jalma atawa tokoh-tokoh nu ngalalakon dina carita. Aya palaku utama jeung aya palaku tambahan. Masing-masing palaku boga sipat atawa karakter sorangan. kabéh carita di luhur museur kana kahirupan tokoh Aki Uki, ku hal éta Aki Uki téh tokoh utama éta carita. Nu séjénna mah ukur ngémbohan atawa ukur jadi panambah. Tokoh Aki Uki jeung tokoh séjén, béda-béda sipatna. Titénan geura
Tokoh Utama Aki Uki Getol digawé. Embung hirup ladang paméré ti batur, tapi hirupna sangsara.
Tokoh Panambah
Radén Darmawan …………..
Nyi Onih ……………
Nyi Haji
(pamajikan Radén Darmawan)

c. Ku naon Aki Uki nganjang ka Radén Darmawan? Ku naon deuih Radén Darmawan ahirna nitah Aki Uki ngali deui kuburan? Ku naon Aki Uki getol pisan ngali kuburan, sarta ku naon manéhna asa béak tanaga? Kumaha ahirna lalakon Aki Uki téh?
Éta pertanyaan téh keur ngajawab galur carita. Nu disebut Galur téh jalanna carita. Aya nu ngaruntuy ti awal nepi ahir (alur maju); aya nu ti tengah-tengah heula, karék ka awal tuluy ka ahir (mobok tengah); aya ogé nu nyaritakeun ahirna heula, tuluy ka tengah, karék ka awal (alur mundur). Ngan baé galur henteu ujug-ujug aya. Biasana galur téh digerakkeun ku konflik atawa masalah. Contona, pangna Aki Uki ngadatangan Radén Darmawan téh apan bakat ku lapar. Titenan gerua:

  1. Aki Uki kalaparan lantaran teu manggih dahar, nya tuluy minangsaraya ka Radén darmawan, ménta pagawéan.
  2. Aki Uki dititah ngali lombang kuburan nu geus disaeur lantaran taya pagawéan deui anu merenah keur manéhna.
  3. Aki Uki ngali lombang kuburan bari segut, sanajan tanagana mimiti suda.
  4. Lantaran tanagana suda, Aki Uki ngajoprak di kuburan, sarta antukna kapanggih ku Nyi Onih geus maot.
  5. Lantaran maot di jero éta lombang, ku Radén Darmawan Aki Uki dikurebkeun di dinya. Masalah-masalah di luhur téh antukna mah ngagerakeun carita jeung ngagerakkeun lalampahan atawa pasipatan tokoh-tokohna.

c. Carita pondok di luhur téh galurna nuturkeun ka mana Aki Uki indit. Sebutkeun sawatara tempat anu disebut-sebut dina carita di luhur!
Pertanyaan tadi bisa ngajawab latar atawa setting carita. Dina carita, sakapeung latar téh jadi penting. Sababna latar sok mangaruhan jalan carita. Latar pilemburan jeung latar kota, bakal mangaruhan kahirupan tokoh-tokohna. Kitu deui latar waktuna, latar beurang jeung latar peuting gedé ogé pangaruhna. Latar baaheula jeung latar ayeuna, tangtu béda. Dina carpon “Kuburan” disebutkeun yén carita téh latarna sabudeureun imah Radén Darmawan jeung di sabudeureun kuburan atawa astana.

d. Ku saha lalakon di luhur téh dicaritakeunana?
Pertanyaan tadi bisa dipaké keur maluruh puseur sawangan atawa point of view. Puseur sawangan téh téhnik atawa cara pangarang nyawang sakabéh carita nu dikarangna. Naha disawangna téh ku pangarangna sorangan, atawa nyawangna téh ngaliwatan hiji tokoh dina carita. Aya ogé karangan anu dicaritakeun anu dicaritakeun ku hiji tokoh karangan, tapi kalungguhan éta tokoh téh lain jalma penting dina carita, da sakadar nyaritakeun. Kabéh carita di luhur téh dicaritakeun ku pangarang éta carita. Rupa-rupa kajadian dicaritakeun ku pangarang anu sagala nyaho.

f. Kumaha pamadegan hidep kana sikep Radén Darmawan anu nyadiakeun lombang kuburan ancoeun anjeunna dipaké keur ngurebkeun layon Aki Uki? Cindekkeun, amanat naon anu hayang ditepikeun ngaliwatan carita di luhur téh?
Amanat téh pesen atawa piwejang/piwuruk anu hayang ditepikeun ngaliwatan carita ka nu maca. Dina carita “Kuburan”, urang manggihan sipat hadé Radén Darmawan anu luyu jeung ngaranna, jalma dermawan. bageurna téh lain baé béréhan dina soal kadaharan, tapi deui iklas nyadiakeun lombang kuburan keur anjeunna ka Aki Uki. Malah Aki Uki teu dibéda-béda jeung kulawarga anjeunna anu séjén, disadarajatkeun posisina jeung terah ménak kulawadetna. Kitu apan kuduna, nu beunghar téh daék tutulung ka nu butuh nalang ka nu susah.


Bagaimana??? Penjelasan mengenai materi di atas dapat dipahami dengan baik??? jika masih belum paham, kalian bisa memberikan pertanyaan dengan mengisi komentar di bawah atau bisa juga mengunjungi postingan mengenai CONTOH CARITA PONDOK SUNDA DAN UNSUR INTRINSIKNYA lainnya atau langsung cari saja keyword materi yang kalian cari di bawah ini:

LINK KUMPULAN MATERI CARITA PONDOK SUNDA LENGKAP
https://bahasasunda.id/category/materi-pembelajaran/materi-carita-pondok/

LINK 15+ KUMPULAN CONTOH CARITA PONDOK SUNDA LENGKAP
https://bahasasunda.id/category/carita-pondok/


LINK 50+ KUMPULAN SOALCARITA PONDOK
SUNDA LENGKAP
https://bahasasunda.id/category/kumpulan-soal-basa-sunda/

Jika blog ini bisa memberikan banyak manfaat, jangan lupa untuk dukung blog ini dengan cara like, comment, dan share ke teman-teman kalian.

Jangan lupa untuk bergabung dalam group belajar bahasa Sunda husus siswa se-Jabar, dengan klik link di bawah ini:
WHATSAPP
TELEGRAM
LINE
FACEBOOK
INSTAGRAM
YOUTUBE

Mari kita sama-sama bangun blog ini supaya bisa lebih berkembang lagi dan memberikan banyak ilmu yang bermanfaat bagi kalian semua.
Terimakasih
.


BAHASASUNDA.ID

BUKU SUMBER:
BUKU RANCAGÉ DIAJAR BASA SUNDA
BUKU PANGGELAR BASA SUNDA
BUKU CAHARA BASA
BUKU BASA SUNDA URANG
BUKU PAMEKAR DIAJAR BASA SUNDA
BUKU SIMPAY BASA SUNDA
BUKU GAPURA BASA
BUKU WIWAHA BASA
BUKU PRASADA BASA
MODUL PANGAJARAN BASA SUNDA



GOOGLE TRANSLATE

Perhatian!, materi ini diterjemahkan oleh mesin penterjemah google translate tanpa adanya post editting, sehingga ketepatan dalam terjemahan masih buruk dan perlu dikembangkan lagi.
Tujuan dari fitur terjemahan ini untuk pengunjunga yang kesulitan memahami materi dan tidak sama sekali mengerti bahasa Sunda atau teman-teman pelajar dari luar Jawa Barat yang sedang belajar bahasa Sunda, fitur terjemahan ini bisa digunakan namun tidak 100% akurat, akan tetapi garis besarnya bisa diambil, daripada tidak mengerti samasekali.
Kedepanya mudah-mudahan admin punya waktu sehingga bisa mengoptimalkan fitur terjemahannya sendiri, dengan begitu pengunjung bisa mempelajari materi dalam bahasa Indonesia.

CONTOH CARITA PONDOK SUNDA DAN UNSUR INTRINSIKNYA

kuburan
(Trisna Mansur)
Ditemani tiga hari tanpa uang saku, Aki Uki terbang ke tanah Dén Haji Darmawan, tak jauh dari keluarganya. Penduduk asli melihat ke arah pusat bumi, bergerak di depan sebuah meja kecil.

“Sejujurnya, Ki! Nyi Haji, bawa piringnya kembali ke sini! ” saurna. Tak lama kemudian sepiring nasi ketan dan gulai ayam masih berhembus. Kemudian dia menggelengkan kepalanya, tidak enak badan.CONTOH CARITA PONDOK SUNDA DAN UNSUR INTRINSIKNYA

“Setiap kali Aki datang ke sini, sebenarnya ada yang bisa dimakan. Kapan kebenaran tidak akan ada, Den? ” ucap Aki Uki dengan lembut. Dialem akonakon
Tidak mendengar. Kehilangan barang tesebut.

“Ada apa, Ki? Lebih banyak? ”
“Sudah cukup, Dén,” kata Aki Uki. “Biasanya kami, Dén, Aki dibutuhkan oleh
dipekerjakan. Saya perlu berdoa untuk Aki! ”
“Ki, untuk berdoa sendiri, datanglah ke sini. Tidak perlu bekerja
semua. ”
“Saya tidak menyangkal klaim itu, Raden. Aki saya ingin
Saya berkeringat. “
“Tidak ada lagi Aki, kalau begitu. Apa pekerjaan? Uh, itu
dia, Ki, kuburan teh kali lagi. Tidak ada orang lain! “
“Kutan?” Aki Uki bertanya-tanya.
“Ini, Ki, adalah sejarah. Terakhir kali Aki menggali permulaan itu,
begitulah sampai saya mendapat penjelasan dari seorang ustad bahwa kita ini
selamanya harus ingat untuk mati. Di sela-sela menyediakan kuburan.
Lalu aku meminta Aki untuk menggali parit. ”
“Nah, Den. Tapi dengan Adén parit harus dijual
lagi. “

“Ya, Ki. Berdasarkan penjelasan ustad lain lagi. Lagipula, kurang baik memiliki kuburan untuk digunakan sendiri. Oleh karena itu, belum diketahui secara pasti di mana pembunuhnya. Boa di tempat yang jauh dari kuburan yang telah disiapkan. Tapi mubadir. Sekarang parit itu akan dikalikan lagi, itu akan sesuai dengan uraiannya. Menurut ustad ketiga saya, kami tidak mengetahui ketersediaan parit untuk kuburan kami sendiri, bahkan terkadang nanti kami tidak akan menggunakannya. Lakukan perbuatan baik untuk orang lain. “

Maklum, tidak mau, Aki Uki pasti mios ke pemakaman keluarga Dén Haji, bantu cangkul, linggis dan sekop. Disediakan sebotol air dan teh, untuk Nyi Onih, teman pribumi.

CONTOH CARITA PONDOK SUNDA DAN UNSUR INTRINSIKNYA

Sudah banyak kuburan. Semua berdinding, dilapisi keramik. Di batu nisan di bawah bunga yang sedang mekar, kemeja “Nyi Rd. Mayangsari ”,“ Rd. H. Mugni ”,“ Rd. Aom Tirtaningrat, S.H., M.B.A. ”,“ Rd. Ir. Suryaningbuana, M.Sc. ”, Nyi Mas Soléhah”.

Apakah parit yang menempel di kuburan Rd. H. Darmawan, di sisi timur makam ibunya. Menurut Aki Uki, di sini, para penjaga ghetto, akan ada nisan dinamis “Rd. H. Darmawan ”. Terah menak yang kayungyun dengan berehanna. Biasanya seperti membantu mereka yang membutuhkan, membantu mereka yang membutuhkan. Tapi dia sedih saat meninggal. Bentuknya seperti karung yang dibungkus dengan tali serut. Tip bulutangkis masih muda, sementara itu jarang.

Aki Uki berpacu untuk dirinya sendiri, orang itu menghitung kuricakan. Tentu saja kuburannya hampir tidak menggunakan batu nisan marmer untuk menuliskan namanya, belum sampai tembok. Kebanyakan nama akan dituliskan pada tunggul papan albasiah yang cepat terserap oleh ngengat. Cat dari sisa medan.

Hal-hal akan berlatih mengulang cangkul, Aki Uki sedikit menyisir rambut bahu, karena mendengar suara yang menghasut. Ke

CONTOH CARITA PONDOK SUNDA DAN UNSUR INTRINSIKNYAsedihan pada lebah di mana harus menatap. Lebih banyak murid, menyentuh kesejukan angin. Asa menyentuh jari mayat. Sayangnya dia mengatakan pada dirinya sendiri untuk mendapatkan sedikit panas sedingin es setelah beberapa hari hanya untuk merebus hui dan itu. Atau bantu dengan membawa situasi di pemakaman di mana tidak ada teman.

Waktu gali adalah awal saya sampai ada seminggu. Tanahnya masih keras. Sekarang saya cukup beruang. Cangkulnya bisa dipotong.

Hanya energi yang tidak ada sama sekali. Belakangan ini, dua anak saya lelah. Hanya Aki Uki yang memiliki tekad yang sangat kuat. Harus selesai siang hari. Bakal menunjukkan Dén Haji, bahwa dirinya, Si Tarjuki yang masih muda bisa dakwah kotak sehat secara keseluruhan, kini masih berbeda. Saya lelah tidak merasa. Dasar linggis, cangkul. Sodok singkup. Bergiliran. Cikaringetna luut-léet maseuh sepanjang lir sendiri diikuti olehnya. Untungnya itu membantu persediaan. Setiap berhenti, setiap opium tenggelam, dan air menetes. Tapi harapan tidak bertambah.

Semakin tinggi tanahnya, semakin dalam paritnya. Energi harus ditingkatkan agar tanah yang ditinggikan tidak runtuh kembali. Dengan pekerjaan saya, solusi di parit digali di mana-mana. Energi Orokaya sama sekali tidak tersisa. Aki Uki pergi, sampai Anda tidak mampu membelinya. Itu ditunda sambil mengumpulkan lebih banyak energi. Jatuhkan di parit. Bawa ke tanah di sisi utara. Manfaat pekerjaan bisa diselesaikan. Di atas angin sepoi-sepoi, goyangkan daunnya. Membuat peraturan terdengar. Asa dipendé, reup weh Aki Uki kulem kapulesan.

Bada siang Nyi Onih diantarkan ke liang kubur. Luak-lieuk tidak melihat Aki Uki. Barang melihat ke dalam lubang, malas dia sangat terkejut. Sepertinya Aki Uki sedang menuju ke utara. Ternyata tidak diselidiki
mendesah.

Namun Haji Darmawan tidak terlalu memikirkannya. Jasad Aki Uki dirawat layaknya keluarganya sendiri. Dia akan dimakamkan di lubang yang disediakan untuk kuburannya sendiri. Sekali lagi, keesokan harinya, kuburan Aki Uki akan ditutup dengan keramik. Nisanna dari marmer diukir dengan nama “Raden Tarjuki, M.Si. bin Radén Anu. Terlahir ping sakit. Dia meninggal berkali-kali ”.

LATIHAN

  1. Soal naon anu jadi jejer caita di luhur téh? Rumuskeun dina sakalimah!
  2. Pasipatan tokoh Radén Darmawan dina carpon di luhur téh rada mahiwal. Pék terangkeun, jalma kumaha Radén Darmawan téh?
  3. Mimitina Aki Uki téh disina ngali kuburan. Tapi éta kuburan tuluy disaeur deui. Sanggeus kitu, bet kudu dikali deui. Naon sababna bisa kitu?
  4. Ku naon Aki Uki nganjang ka Radén Darmawan? Ku naon deuih Radén Darmawan ahirna nitah Aki Uki ngali deui kuburan? Ku naon Aki Uki getol pisan ngali kuburan, sarta ku naon manéhna asa béak tanaga? Kumaha ahirna lalakon Aki Uki téh?
  5. Aya henteu hubungan prinsip Radén Darmawan dina soal nyadiakeun lombang kuburan jeung dikurebkeunana Aki Uki di éta lombang?
  6. Carita pondok di luhur téh galurna nuturkeun ka mana Aki Uki indit. Sebutkeun sawatara tempat anu disebut-sebut dina carita di luhur!
  7. Ku saha lalakon di luhur téh dicaritakeunana?
  8. Kumaha pamadegan hidep kana sikep Radén Darmawan anu nyadiakeun lombang kuburan ancoeun anjeunna dipaké keur ngurebkeun layon Aki Uki? Cindekkeun, amanat naon anu hayang ditepikeun ngaliwatan carita di luhur téh?

CONTOH CARITA PONDOK SUNDA DAN UNSUR INTRINSIKNYA

Sebuah. Apa pokok dari pernyataan di atas?

Pertanyaan di atas dimaksudkan untuk mengetahui tema cerita. Tema adalah pokok bahasan atau pokok bahasan yang menganimasikan cerita dari awal sampai akhir. Itu selalu ditemukan di carpon R saya termasuk tema seputar masalah keluarga, masalah sosial, agama, atau masalah pendidikan. Dalam cerita “Kuburan” temanya adalah masalah sosial. Bercerita tentang dua orang yang hidup dan nasibnya sangat pahala, yang satu adalah terah menak (Raden Darmawan) yang lainnya adalah orang kecil dan masakat (Aki Tarjuki). Tapi, hubungan keduanya ada jarak, éstuning layeut contohnya. Apalagi dalam urusan gotong royong. Berbeda dengan stereotip hubungan terhormat dan berhitung di cerita sebelumnya terkadang sangat terpanggang.

b. Sifat-sifat sosok Raden Darmawan pada carpon di atas cukup tidak biasa. Peck menjelaskan, orang-orang itu apa Raden Darmawan? Orang Ari Aki Uki ini bagaimana?

Pertanyaan-pertanyaan ini bisa digunakan untuk menjawab siapa pelaku cerita dan apa saja propertinya. Aktor adalah orang-orang atau tokoh yang berperan dalam cerita. Ada aktor utama dan ada aktor tambahan. Setiap aktor memiliki ciri atau karakternya masing-masing. Semua cerita di atas berfokus pada kehidupan tokoh Aki Uki, dalam hal itu Aki Uki adalah tokoh utama cerita. Lainnya tidak hanya ditambah atau hanya ditambah. Tokoh Aki Uki dan tokoh lainnya, mereka berbeda. Segera periksa
Karakter utama Aki Uki Keen diciptakan. Kehidupan pertanian waduk menunjukkan dari orang lain, tetapi hidupnya menderita.
Karakter Tambahan
Raden Darmawan ………… ..
Nyi Onih ………… …
Nyi Haji
(Istri Raden Darmawan)

c. Mengapa Aki Uki mengunjungi Raden Darmawan? Dengan cara apa Raden Darmawan akhirnya memerintahkan Aki Uki untuk menggali kuburan lagi? Dengan cara apa Aki Uki sangat ingin menggali kuburan, dan dengan apa ia merasa lelah? Apa akhir dari Aki Uki?

CONTOH CARITA PONDOK SUNDA DAN UNSUR INTRINSIKNYA

Pertanyaan itu untuk menjawab alur cerita. Yang disebut Ketegangan adalah jalannya cerita. Ada urutan dari awal sampai akhir (aliran maju); ada yang dari tengah dulu, baru ke awal lalu ke akhir (mobok tengah); ada juga yang meriwayatkan akhir dulu, lalu ke tengah, baru ke awal (alur mundur). Hanya ketegangan yang tidak muncul secara tiba-tiba. Biasanya ketegangan didorong oleh konflik atau masalah. Misalnya, kunjungan Aki Uki ke Raden Darmawan adalah bakat untuk kelaparan. Mengamati:

  1. Aki Uki lapar karena tidak bisa cari makan, lalu pergi ke Raden Darmawan, minta kerja.
  2. Aki Uki diperintahkan untuk menggali kuburan yang telah dijual karena tidak ada lagi pekerjaan yang cocok untuknya.
  3. Aki Uki menggali kuburan sambil menggali, meski kekuatannya mulai berkurang.
  4. Karena tenaga berkurang, Aki Uki dilarikan ke kuburan, dan akhirnya ditemukan oleh Nyi Onih yang sudah meninggal.
  5. Karena meninggal di dalam lubang, Raden Darmawan Aki Uki dimakamkan di sana. Permasalahan di atas pada akhirnya menggerakkan cerita dan menggerakkan perjalanan atau sifat karakter.

c. Cerpen di atas adalah perjuangan mengikuti kemana perginya Aki Uki. Sebutkan beberapa tempat yang disebutkan dalam cerita di atas!
Pertanyaan di atas bisa menjawab latar atau latar cerita. Dalam cerita, terkadang background begitu penting. Itulah mengapa latar belakang selalu memengaruhi cara cerita diceritakan. Latar belakang film dan latar kota, akan mempengaruhi kehidupan para tokohnya. Begitu lagi background waktu, background hari dan background malam besar juga berpengaruh. Latar belakang dulu dan sekarang tentu saja berbeda. Pada carpon “Makam” dikatakan bahwa cerita tersebut berlatar belakang sekitar rumah Raden Darmawan dan disekitar makam atau istana.

d. Oleh siapa perikop di atas diriwayatkan?

Pertanyaan di atas bisa digunakan untuk mencari pusat pandangan atau sudut pandang. Pusat pratinjau adalah teknik atau cara penulis melihat keseluruhan cerita yang dia ciptakan. Apakah pandangan itu oleh pengarang sendiri, atau pandangan itu melalui sosok dalam cerita. Ada juga karangan narasi yang dinarasikan oleh seorang tokoh karangan, namun peran tokoh tersebut bukanlah orang yang penting dalam cerita, da hanya menarasikan. Semua cerita di atas diceritakan oleh penulis cerita. Berbagai peristiwa dinarasikan oleh penulis yang semua tahu.

f. Bagaimana sikap Raden Darmawan yang menyediakan kuburan untuk menguburkan jenazah Aki Uki? Simpulkan, pesan apa yang ingin Anda sampaikan melalui cerita di atas?

Pesan adalah pesan atau pesan / nasehat yang ingin Anda sampaikan melalui cerita kepada pembaca. Dalam cerita “Makam” kita menemukan sifat-sifat terbaik dari Raden Darmawan yang sesuai dengan namanya, seorang yang dermawan. Sebagian bukan orang yang ikut andil dalam soal makanan, tapi lagi-lagi berbaring untuk menyediakan kuburan baginya untuk Aki Uki. Meski Aki Uki tidak berbeda dengan keluarganya yang lain, ia posisinya dan keluarganya cantik. Seharusnya, orang kaya bersedia membantu mereka yang membutuhkan.

CONTOH CARITA PONDOK SUNDA DAN UNSUR INTRINSIKNYA



Tinggalkan Balasan

error: Content is protected !!